ΠΙΣΩ
ΓΕΜΙΣΤΑ
Χρόνος προετ/σίας 45 λεπ
Χρόνος μαγ/τος 90 λεπ
Εκτέλεση:
Πλένουμε καλά τις ντομάτες, τις μελιτζάνες, τις πιπεριές και αφαιρούμε τα κοτσάνια τους. Αφαιρούμε το πάνω μέρος από τις ντομάτες και το φυλάμε για καπάκι. Αδειάζουμε τις ντομάτες με ένα κουταλάκι και φυλάμε το εσωτερικό τους για σάλτσα. Ανοίγουμε τις πιπεριές και αδειάζουμε το εσωτερικό τους από τους σπόρους. Ανοίγουμε τις μελιτζάνες αφαιρώντας το μέρος που έχει το κοτσάνι. Τις αδειάζουμε και ψιλοκόβουμε το εσωτερικό τους.
Ψιλοκόβουμε τα κρεμμύδια, τα νεροβράζουμε και τα τσιγαρίζουμε με 1 φλιτζάνι τσαγιού λάδι. Προσθέτουμε τα εσωτερικά από τις μελιτζάνες και τον κιμά, το ρύζι , το αλάτι, το πιπέρι, τον μαϊντανό και το δυόσμο ψιλοκομμένα. Ρίχνουμε το κρασί, αφήνουμε να πάρει βράση και προσθέτουμε το μισό πολτό από το εσωτερικό της ντομάτας που φυλάξαμε. Τα ανακατεύουμε καλά και προσθέτουμε το κουκουνάρι και τις σταφίδες. Όταν η γέμιση πάρει μια-δύο βράσεις την αποσύρουμε από την φωτιά.
Τοποθετούμε σε ταψί τις ντομάτες, τις πιπεριές και τις μελιτζάνες. Τις αλατοπιπερώνουμε και βάζουμε ½ κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη σε κάθε μία. Τις γεμίζουμε με γέμιση. Τις κλείνουμε με τα καπάκια και τα πασπαλίζουμε με τη γαλέτα. Ρίχνουμε και τον υπόλοιπο πολτό ντομάτας, το υπόλοιπο λάδι, αλάτι και πιπέρι και τα ψήνουμε σε μέτριο φούρνο για 1 ½ ώρα περίπου.

Διατροφική αξία:
Η παραπάνω συνταγή περιέχει φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες από τα λαχανικά, σίδηρο και κορεσμένο λίπος από τον μοσχαρίσιο κιμά και μονοακόρεστο λίπος από το ελαιόλαδο. Συγκεκριμένα το ρύζι αποτελεί καλή πηγή σύνθετων υδατανθράκων, φυτικών ινών και είναι πλούσιο κυρίως σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (κυρίως το παντοθενικό οξύ ή βιταμίνη Β5, νιασίνη, ριβοφλαβίνη, θειαμίνη) και μέταλλα (μαγγάνιο, σελήνιο και μαγνήσιο). Επίσης οι σταφίδες αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών.

Πηγή: Ελένη Πράττη

Υλικά

• Κιμάς μοσχαρίσιος (½ κιλό)
• Ντομάτες μέτριες, στρογγυλές, κόκκινες (8)
• Μελιτζάνες (4)
• Πιπεριές (6)
• Κρεμμύδια μεγάλα (2)
• Σκόρδο (2 σκελίδες)
• Ρύζι τύπου Καρολίνα (2 φλιτζάνια τσαγιού)
• 1 ματσάκι Μαϊντανό και λίγο Δυόσμο
• Κουκουνάρι (3-4 κουταλιές σούπας)
• Ελαιόλαδο (2 φλιτζάνια τσαγιού)
• 1 φλιτζάνι σταφίδα
• Αλάτι
• Πιπέρι
• Λίγη ζάχαρη
• Λευκό κρασί (½ νεροπότηρο)
• 4-5 κουταλιές σούπας γαλέτα (προαιρετικά)
Γενικά
Συνταγή
Browse
(Προαιρετικό)